zondag 1 juni 2014

Weer op weg....

Zoals in mijn vorige blog te lezen was, zijn de opendagen weer achter de rug. Genoeg achterom gekeken, nu weer gericht op de toekomst. Hoe gaat zo iets? Eerst maar eens bedenken hoe het thema er de volgende keer uit gaat zien. Na heel wat opendagen is dat best nog even zoeken. Ik gebruik graag thema's die ook inhoud kunnen krijgen. Popjes maken gericht op een thema is een fijne leidraad. ik streef er na om elk popje iets mee te geven. Een mooie gedachte of juist iets grappigs. Hierdoor krijgen de popjes voor mij karakter. Een popje zonder iets, komt ook wel eens voor hoor, maar bekoren mij veel minder.
De aardbeipopjes van de laatste opendagen hebben lang op zich laten wachten... Eerst mooie aardbeistofjes zoeken, dit is niet altijd makkelijk. De stoffen moeten een mooie kwalteit hebben.Uiteindelijk gebruik je vaak maar een klein stukje dus als dat er niet uit ziet dan houdt het voor mij al snel op. Dan mag het motief niet te groot zijn en de kleuren mooi. Soms koop ik stofjes op voorraad en bedenk ik pas veel later wat ik er mee ga doen.


Op dit aardbeien stofje was ik gelijk verliefd.... Op deze aardbeiknullie ook..... Geen stoer mannetje maar een lief jongetje dat zijn best doet in zijn aardbeien familie. Geen onvertogen woord zul je van hem horen......
 
Wanneer ik dan tijdens de aanloop van de opendagen opeens zo'n mooi aardbeien serviesje zie, dan kan ik het niet laten om het mee te nemen....

In de kopjes en de kommetjes had ik aardbeienplantjes gezet,
Nu ga ik dan ook eerst winkelen in mijn eigen magazijn, heel leuk om te doen. Er liggen nog verschillende stoffen waar ik nog niets mee gedaan heb. Dus eerst een thema, dan de stofjes, dan de gedachte en dan het ontwerp .... Dit gaat ook vaak in een andere volgorde.. Eerst het ontwerp dan de stofjes. Maar eigenlijk altijd eerst het thema en/of de gedachte.
Dan ook nog een naam voor het popje. Als ik heel eerlijk ben is dit het meest lastige van het geheel. Vaak heten popjes eerst heel oneerbiedig b.v dat aardbei ding, of de grote aardbei. Brord geeft het liefste alles eerst een nummer... Pas als de patronen in de pc gaan , en er toch echt een naam op de foto moet komen dan roep ik hier,"hoe zullen we dit aardbei popje noemen"? vaak helpt mijn omgeving dan in de brainstorm en komt er opeens een naam uit. Wanneer ik dan daarna de beschrijving maak dan bedenk ik verder wat dit specifieke popje meekrijgt als gedachte. In de afgelopen aardbeientijdperk, met alle losse aardbeien die dan weer bij het juiste popje gezocht moesten worden riepen wij hier dan als scheldwoord.."stelletje aardbeien..." of "ik maak aardbeien jam van je....." zo onstond dus de naam van de popjes ": stelletje aardbeien"

Dit stelletje is dan ook heel goed in het zoekmaken van aardbeien.....Pas maar op als je ze in huis hebt, het kan zomaar gebeuren dat er opeens aardbeien verdwijnen.....
Jullie weten nu hoe dat kan......
En aardbeienjam zou Freule Freise graag van al die lastige kinderen van haar willen maken. Op deze manier ontstaat dan een verhaal. Erg leuk om te doen.

2 opmerkingen:

  1. ik heb vanochtend al enige tijd gestoeid met het plaatsen van dit blog. op de een of andere manier zijn nu dereacties van mijn eerste schrijfsel verdwenen.... Al doende leert men hoop ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tuurlijk leer je............. en aldoende leer je alles...mooi thema voor een volgende keer.
    Aldoende leer je, mag je weer iets zelf doen..hihihihihihi

    maar prachtig logje bij je aardbeien, de wolbollen zijn bijna af en dan mag het stelletje aan de beurt komen............

    BeantwoordenVerwijderen