zaterdag 14 juni 2014

 

 

Geslaagd of niet geslaagd?


 
Wat is het de afgelopen tijd voor vele scholieren spannend geweest. De een wist het zeker; hij was geslaagd...de ander daar kon het bij vriezen of dooien. Gisteren zijn wij naar onze neef geweest om hem te feliciteren. Een hele periode wordt dan afgesloten. Opeens ben je geen scholier meer maar student. Een moment voor een feestje dus.
 
 
 
Deze twee hieronder wensen vooral alle moeders die het de afgelopen periode te verduren hebben gehad; Van harte gefeliciteerd!!!
 
 
 
Ik weet nog heel goed toen ik ooit van de middelbare school af ging, geslaagd was, na 1 keer gezakt te zijn, dat mijn moeder zich ook een beetje geslaagd voelde. Ze had zo meegeleefd en in spanning gezeten dat een "van Harte" echt op zijn plaats was. Natuurlijk ook voor mijn vader....
 
 
Het geslaagd of niet geslaagd zijn zegt natuurlijk helemaal niets over jou als mens. Want je bent de moeite waard. Een diploma is fijn, het geeft weer andere mogelijkheden, maar ik ben overtuigd dat voor ieder mens het geslaagd zijn niet afhankelijk is van een diploma. Er is in ieders leven reden om je goed en geslaagd te voelen, om je jarig te voelen. Deze geluksmomenten koester ik.
 
 
 
 
 


2 opmerkingen:

  1. het hoera pakketje heb ike rgens gemist, nooit gezien. Wat een blonde actie van mij

    BeantwoordenVerwijderen